check
הקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפריפריה | המרכז לחינוך משפטי קליני

Table of Contents

מבזקי קליניקה

הקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפריפריה הביאה לשינויים בנוהל דיור ציבורי לנשים נפגעות אלימות

young-clinic_0

בעקבות פניה של הקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפרפריה למשרד הבינוי והשיכון, שונה 'נוהל נשים נפגעות מוכות', ל'נוהל נשים נפגעות אלימות במשפחה' ובוטלה חסימתן מקבלת זכאות לדיור ציבורי וסיוע מוגדל בשכר דירה במהלך תקופת הזכאות לפי הנוהל.

בעקבות תיק שנוהל על ידי הקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפריפריה, החליט משרד השיכון להרחיב את הגדרת הזכות לדיור ציבורי עבור אמהות חד הוריות

young-clinic_0

 

הקליניקה מנהלת מספר תיקים משפטיים עקרוניים לגבי הוראת השעה של משרד השיכון באשר לזכאות מקבלות קצבת מזונות לדיור ציבורי. תנאי בסיסי לזכאות לדיור ציבורי הוא מיצוי כושר ההשתכרות, כשהדרך המרכזית להוכיח אותו היא קבלת הבטחת הכנסה 24 חודשים ברצף או השלמת הכנסה 12 חודשים ברצף.

המוסד לביטוח לאומי יספק מתורגמנים לשפה הערבית בוועדות רפואיות

clinic3

בעקבות פניית הקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפריפריה, התחייב המוסד לביטוח לאומי לקיים את חובתו ולהזמין מתורגמנים לשפה הערבית לוועדות הרפואיות בסניפי מזרח ירושלים, זאת לאחר שלא עשה כן ופעל בניגוד להסכמה אליה הגיעו עם המוקד להגנת הפרט בבג"צ.

הקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפריפריה

אודות הקליניקה 

"לימודי משפטים יכולים להיות עניין מאכזב; עניין של יישום חוקים צרים והליכים שרירותיים במציאות שאינה מסבירה להם פנים, מעין ראיית חשבון שתפקידה להסדיר את ענייניהם של בעלי הכוח ושלעיתים קרובות מבקשת רק להסביר לחסרי הכוח את התבונה והצדק שבמצבם". (ברק אובמה, עורך דין קהילתי)

הקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפריפריה מעניקה סיוע משפטי ללא תמורה לאוכלוסיות מוחלשות המתגוררות בפריפריה של העיר ירושלים. החל ממתן מידע והעלאת מודעות לזכויותיהן, וכלה בייצוג משפטי לרבות בערכאות שיפוטיות או מעין שיפוטיות במקרים מתאימים.

פעילות הקליניקה מתקיימת בלשכות הרווחה והמנהל הקהילתי בשכונות כגון נווה יעקב, קריית מנחם, קטמון ועוד, וכן במוקד הקליטה לעולי אתיופיה במרכז העיר.

מנחים קלינים - עו"ד מיכל גורן; עו"ד דנה גינוסר ; עו"ד רון דרך
מנחה אקדמי - פרופ' ג'וני גל

דיון בבית משפט