check
ייצוג ופנייה לגופים בינלאומיים בתקופת מלחמת חרבות ברזל | המרכז לחינוך משפטי קליני

Table of Contents

ייצוג ופנייה לגופים בינלאומיים בתקופת מלחמת חרבות ברזל

המרכז הקליני מייצג את מטה משפחות החטופים והנעדרים בפני גופי מומחים שונים לזכויות אדם הפועלים תחת מנדט מיוחד מהמועצה לזכויות אדם של האו"ם וכן בפני ארגונים בינלאומיים שונים. כחלק מייצוג זה הקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות הגישה שבע בקשות לגופים אלו בקריאה לפעולות דחופות לפעול לשחרורם המיידי של החטופים ולהגנתם עד אז.

 

ב-14 באוקטובר הקליניקה פנתה לקבוצת העבודה של האו"ם לעניין היעלמויות כפויות.

ב-16 באוקטובר הקליניקה פנתה לקבוצת העבודה של האו"ם לעניין מעצרים שרירותיים.

ב-16 באוקטובר הקליניקה פנתה לדווח המיוחד של האו"ם לעניין הוצאות להורג ללא משפט.

ב-17 באוקטובר הקליניקה פנתה לדווח המיוחד של האו"ם לעניין אנשים עם מוגבלויות, במשותף עם ארגון "בזכות".

ב-18 באוקטובר הקליניקה פנתה לדווח המיוחד של האו"ם לעניין עינויים, יחס בלתי אנושי ומשפיל.

 

נוסף על הפניות לגופי האו"ם, ב-14 באוקטובר הקליניקה פנתה בקריאה דחופה לצלב האדום, במשותף עם ארגון "בזכות" וארגונים רבים אחרים המקדמים זכויות של אנשים עם מוגבלויות. גם בקריאה זו ביקשנו את התערבותו של הארגון לשחרורם המיידי של החטופים והגנה עליהם עד אז, במיוחד אלו מביניהם שעם מוגבלויות.

 

באתר של מטה המשפחות של החטופים והנעדרים ניתן למצוא מדור "שאלות ותשובות" בנושא בני הערובה החטופים, שהוכן בעזרת סטודנטים מתנדבים, בוגר הקליניקה שביט כהן, אלון תשובה ונעמי גולדברג וכן בעזרתה של רייצ'ל ביאז, דוקטורנטית בפקולטה למשפטים, באוניברסיטה העברית בירושלים.

 

הקליניקה פועלת גם בשיתוף עם מטה הילדים החטופים, ובמסגרת זו ארגנה פנייה של למעלה מ-160 מומחי משפט בינלאומי, הקוראים לשחרור מיידי של הילדים החטופים והבטחת שלומם עד לשחרור זה.

בפניות פורטו החובות הקיימות על הארגונים המחזיקים בחטופים וכן בקשה להניע לפעולה את הרשות הפלשתינית אשר "גם אם היא אינה בעלת השליטה האפקטיבית בשטח, על הרשות לעשות כל שביכולתה לעצור את הפרות זכויות האדם החמורות על ידי חמאס וקבוצות חמושות אחרות בעזה." 

הפניות נעשו בשיתוף ובשם מטה משפחות החטופים והנעדרים, המהווה התארגנות עצמאית הפועלת להגברת המאמצים הבין לאומיים והתמיכה הבינלאומית להצלת כל בני הערובה והחטופים. על הפניות חתומה עו"ד ד"ר שירן רייכנברג, המנהלת המקצועית של המרכז לחינוך משפטי קליני בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית והן נכתבו על ידי פרופ' יעל רונן ועו"ד מיכל גורן מהקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות.