check
סיקורים תקשורתיים של פעילות המרכז הקליני בשנה"ל תשע"ו | המרכז לחינוך משפטי קליני

סיקורים תקשורתיים של פעילות המרכז הקליני בשנה"ל תשע"ו

 

  1. עו"ד באנה שגרי-בדארנה מהקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות, השתתפה ביום ה-25.11.15 (היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים) בראיון בשפה הערבית בתוכנית הבוקר של אימאן אלקאסם ברשת קול ישראל. במסגרת הראיון, עו"ד שגרי-בדארנה התייחסה לפעילות הקליניקה בהקשרים מגדריים.

     

  2. ועוד בענייני מגדר והקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות – ביום ה-9.12.15, עו"ד באנה שגרי-בדארנה מהקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות השתתפה בתוכנית "מה בוער" בהנחיית רזי ברקאי בגלי צה"ל, בדיון שעסק בשילובן של נשים בבית הדין השרעי.

     

  3. מגזין הסטודנטיות/ים "פי האתון", פרסם ידיעה מיוחדת בגיליון מיום ה-15.12.15, בנוגע לפעילות הקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות סביב יום זכויות האדם הבינלאומי בפקולטה למשפטים.

     

  4. עו"ד דנה גינוסר, מנחת הקליניקה לזכויות נשים בעבודה, צוטטה בסקירה של אתר האינטרנט YNET מיום ה-12.1.16, המתייחסת לדיון שנערך בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בעניין מתן 956 התרים לפיטורי נשים בהריון ובטיפולי פוריות במהלך השנה למעסיקים על ידי משרד הכלכלה.

     

  5. אתר YNET  פירסם ידיעה ביום ה-4.2.16, על כתב תביעה שהגישה הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות נגד חברת רמי לוי, בגין אפליה בעבודה של אנשים עם מוגבלות. הידיעה כוללת קרדיט לפעילות המרכז בנושא.

     

  6. הישג של הקליניקה לזכויות נשים בעבודה בדבר שינוי הנהלים בנוגע להטרדות מיניות בשירות המדינה, כך שכעת נשים תוכלנה להגיש ערר במקרה של סגירת התיק, זכה לשני אזכורים בתקשורת. האחד באתר NRG מיום ה-.1629.2 הכולל התייחסות מפורשות לפעילות הקליניקה בנושא, והשני בהמשך הדרך, באתר YNET מיום ה-5.6.16 (ללא אזכור ומתן קרדיט לפעילות הקליניקה).

     

  7. תביעת לשון הרע של הקליניקה לרב תרבותיות ומגוון, נגד תוכנית הרדיו של שי ודרור, משום שזו עשתה שימוש בתמונה של סטודנטית ערביה כאילוסטרציה לתמיכה במחבל, זכתה לסיקור באתר הטלוויזיה החברתית ביום ה-7.3.16 (יצוין כי לא דיברננו את המקרה בשל בקשתה של הסטודנטית, והוא הגיע לידיעת האתר באופן עצמאי).

     

  8. ההישג משפטי בעניינו של הישאם חושאן - אשר תבע שתי חברות סקרים באמצעות הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות יחד עם עמותת "בזכות" ועמותת "אלמנארה", בגין אפלייה בקבלה לעבודה על רגע מוגבלות ראייה - זכה לסיקור תקשורתי נרחב ביותר. חלקו כלל אזכורים מפורשים של הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות וכן ציטוטים של מנחות הקליניקה. בתוך כך, התפרסמה ידיעה נרחבת בנושא באתר הארץ, באתר  YNET, באתר מעריב, באתר מאקו, ברשת המקומית של ידיעות – ידיעות כרמיאל (בשל מיקומו הגיאוגרפי של התובע), וכן במדור המשפטי של אתר "המומלצים".

     

  9. ועוד בהמשך לסקירה התקשורתית הנרחב בעניין ההישג המשפטי של הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות – עו"ד דנה גינוסר מן הקליניקה, התראיינה בנוגע לתביעה של הישאם חושאן וכן בהתייחס לפעילות נוספת של הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות בתוכנית "דין ודברים" עם משה נגבי ברשת ב' ביום ה-1.5.16 (מדקה 40).

     

  10. סקירה מקיפה של מטרות ופעילות הקליניקה לרב תרבותיות ומגוון, שנכתבה על ידי מנחת הקליניקה, עו"ד ענבר פלד,  התפרסמה השנה בביטאון "הלשכה" של לשכת עו"ד (ביטאון מספר 107 11., בעמ' 54-55). בהמשך השנה צפויים להתפרסם סקירות נוספות בביטאון על פעילות הקליניקה לזכויות נשים בעבודה וכן על פעילות הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות.

     

  11. ידיעה מקיפה על פעילות הקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות יחד עם ארגון העובדים מען, סביב הנגשה לשונית ופיזית של לשכת התעסוקה במזרח ירושלים, התפרסמה ביום ה-29.6.16 בעיתון דה-מארקר ובאתר האינטרט של העיתון, תוך מתן קרדיט והתייחסות נרחבת לפועלה של הקליניקה בנושא. 

     

  12. סביב סוגיית ההנגשה של לשכת התעסוקה במזרח ירושלים, התפרסמה גם כתבת תחקיר מעמיקה בערוץ הראשון ביום ה-10.8.16. הכתבה עוקבת אחר הפעילות של ארגון העובדים מען שעסק בסוגיה במשך כמה חודשים, ומציינת בסופה את הפעילות המשפטית שנערכה בסוף חודש יוני 2016 על ידי הקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות, עם קרדיט למרכז.

     

  13. במוסף סוף-השבוע של עיתון "הארץ" מיום ה-12.8.16, התפרסמה כתבה מעמיקה על דו"ח שנערך על ידי הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות בנושא תעסוקה של אנשים עם מוגבלות במסגרת מפעלים מוגנים. הכתבה כוללת חלקים נרחבים מהדו"ח וכן ראיון עם ד"ר עינת אלבין.

     

  14. עו"ד דנה ברכפלד ומר הישאם חושאן, שיוצג על ידי הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות בתיק של אפליה בקבלה לעבודה, השתתפו במהדורה מיוחדת של התוכנית "החצר האחורית" ברשת ב', בהנחיית פנינה תמנו שטה ואייל מדני, ביום ה-16.8.16, אשר הוקדשה כולה לקשיים עמם מתמודדים א/נשים עם מוגבלות בחברה הישראלית (החל מדקה 11:00).