check
הישגים בולטים | המרכז לחינוך משפטי קליני

Table of Contents

מבזקי הקליניקה

הישגים בולטים

הישגים בולטים

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי נבחרי ציבור אינם יכולים למחוק תגובות של משתמשים באופן שרירותי מחשבונותיהם הציבוריים, בנוסף קבע בית המשפט  כי חשבון יכול להיחשב כציבורי גם אם אינו ממומן על ידי הרשות הציבורית. יחד עם זאת, בית המשפט קבע בניגוד לעמדת הקליניקה כי החשבון של ראש עיריית גבעתיים אינו ציבורי כי אם פרטי, ועל כן אינו נותן הוראות לעניין חסימת העותר. כעת אנו שוקלים לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון.  

במסגרת ההליך היועץ המשפטי לממשלה הגיש את עמדתו בסוגיה זו, בה למעשה קיבל את עמדתה העקרונית של הקליניקה, לפיה על פרופיל ציבורי של נבחר ציבור והחלטות לחסום משתמשים או למחוק תגובות חלים כללי המשפט החוקתי והמנהלי, ופעולות כאלה אינן יכולות להיעשות בשרירותיות. היועץ אף התייחס במפורש לכך שהקביעה האם מדובר בפרופיל אישי או ציבורי תעשה לאור אופי השימוש בפרופיל ולא רק מבחינה פורמלית (תקציב וכו').


בעקבות פניות של הקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות יחד עם קו לעובד ומען - ארגון עובדים, הביטוח הלאומי פיתח אפשרות גישה לאזור המקוון באתר הביטוח הלאומי לעובדים זרים ופלסטינים לאחר שהגישו תביעת עבודה. מדובר בשיפור משמעותי עבור מי שלא יכול להגיע פיסית ללשכות הביטוח הלאומי, למשל עובד פלסטיני שלאחר תאונת העבודה נשלל ממנו היתר הכניסה לישראל, או עובד שנמצא בישראל, אבל בשל הפציעה אינו נייד. לצד הצלחה זו נמשיך לפעול להגשת התביעות באופן מקוון.