check
הקליניקה לרב-תרבותיות ומגוון | המרכז לחינוך משפטי קליני

הקליניקה לרב-תרבותיות ומגוון

הישגים בולטים

הישגית בולטים

המוסד לביטוח לאומי קיבל את בקשת הקליניקה לרב תרבותיות ומגוון והנגיש את מסרוני הזימון לוועדות הרפואיות בשפה הערבית. בפנייה למוסד הדגישה הקליניקה כי אזרחי ותושבי ישראל הדוברים את השפה הערבית בלבד, לא מתייצבים במועדים שנקבעים בוועדות הרפואיות במוסד לביטוח לאומי , שכן תוכן ההודעה במסרון הזימון כתוב בעברית בלבד. כתוצאה מכך, פעמים רבות הם לא מגיעים לוועדה ותביעתם נדחית. יתירה מכך, על מנת לחדש את הטיפול בתביעה שהגישו, הם נדרשים, לשלם קנס בסך 265 ₪. כאמור פנייתנו התקבלה.

דבר הצוות

כולנו כנראה שמענו את הביטוי "רב תרבותיות" יותר מפעם בעבר – בישראל הביטוי הזה אולי מאוד מדובר, אבל לא מאוד מתורגל בפרקטיקה. איך מייצרים מדיניות של רב-תרבותיות? כיצד המשפט יכול לסייע? האם יש קשר הכרחי בין המאבק באפליה ובגזענות לבין קידום מדיניות כזו? הקליניקה לרב-תרבותיות ומגוון מנסה לענות על השאלות המורכבות האלה.

הקליניקה לרב-תרבותיות ומגוון

 

הקליניקה לרב תרבותיות עוסקת בקשת הרחבה של הזכויות הנגועים באפליה למגוון האוכלוסיות השונות בישראל.  אחת המטרות של הקליניקה לחקור את המפגש הטעון והמסקרן בין הקבוצות התרבותיות השונות המרכיבות את הפסיפס הישראלי. התיקים בהם ייצגה הקליניקה בשנים האחרונות נוגעים לעולמי משפט שונים- הדין האזרחי, מנהלי והפלילי.